Kladina Laffie - 2008-04-12 12:00:30

Nasz± wiedzê o pocz±tkach Quidditcha zawdziêczamy czarownicy Gertie Keddle, ¿yj±cej w XI stuleciu na skraju moczarów. Ona jako pierwsza zaczê³a opowiadaæ i zapisywaæ w swoim pamiêtniku rzeczy jakie widzia³a zza g³azu umieszczonego tu¿ obok miejscowego bagna...
To w XI stuleciu po raz pierwszy czarodzieje zaczêli lataæ na miotlach i przerzucaæ do siebie pi³kê ówcze¶nie nazywaj± kaflem, i staraj±c siê wybiæ j± w drzewa po obu stronach bagna... Gra rozwija³a siê w nastepnych latach na du¿a skalê i nazywano j± "kwidditchem", lecz wci±¿ brakowalo ma³ej pi³ki, o któr± toczy si± ca³a gra.
Wtedy w³a¶nie wymy¶lono ¿eby polowaæ na znikacze, dzi¶ s± gatunkiem chronionym, lecz kiedy¶, dok³adnie w XII wieku, ten kto go z³apa³ dostawa³ powszechn± s³awê.
Drogi rozwój quidditcha i ³owów na znikacze zbieg³y siê w 1269 roku,na jeden z meczów zosta³a przyniesiona klatka ze znikaczem, i oznajmiono, ¿e ten, kto z³apie ptaszka w trakcie gry, otrzyma sto piêædziesi±t galeonów.
Wkrótce podczas ka¿dej gry zaczêto wypuszczaæ z klatek z³ote znikacze i utar³o siê, ¿e jeden gracz w ka¿dej dru¿ynie, zwany ³owc±, mia³ za zadaie wy³±cznie schwytanie ptaszka.
Wynalezienie z³otego znicza przypisuje siê czarodziejowi Bowmanowi
Wrightowi z Doliny Godrika.
Podczas gdy wszystkie dru¿yny w ca³ym kraju próbowa³y znale¼æ innego ptaka, który by zast±pi³ znikacza, Wright, wytrawny zaklinacz metali, postawi³ sobie zadanie stworzenie pi³ki na¶la - duj±cej zachowanie i cechy znikacza. Wynalezienie z³otego znicza zakoñczy³o proces, który rozpocz±³ siê trzysta lat wcze¶niej, na moczarach Queerditch. Narodzi³a siê gra czarodziejów, któr± dzisiaj
znamy jako quidditch.

www.pogadanki17.pun.pl www.tarczownicyibrodacze.pun.pl www.server123.pun.pl www.gryfps.pun.pl www.rebelde.pun.pl